آخرین تحولات لبنان

تبریز- خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: اقلیت‌های مذهبی در کشور ایران در کنار یکدیگر مجموعه‌ای عظیم را ساخته‌اند که در آن پیروان همه ادیان الهی به فرهنگ اصیل و باعظمت ایرانی احترام می‌گذارند و آن را ارج می‌نهند.

اقلیت‌های مذهبی ایران در کنار یکدیگر مجموعه‌ای عظیم را ساخته‌اند

به گزراش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اسقف گریگور چیفتچیان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،اظهار داشت: اقلیت‌های مذهبی در کشور ایران در کنار یکدیگر مجموعه ای عظیم را ساخته‌اند که در آن پیروان همه ادیان الهی به فرهنگ اصیل و باعظمت ایرانی احترام می گذارند و آن را ارج می نهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلفی که برای تبریز ۲۰۱۸ انجام می‌گیرد، گفت: ما با وحدت و تلاش سعی می کنیم تا مشترکات ملی برای تعالی کشور تقویت شود و نقش خود را به بهترین نحو ادا کنیم و به همین منظور خواستار همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در  بازگشایی «موزه ارامنه» در تبریز هستیم.

خلیفه کل شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان‌ با اشاره به اینکه متاسفانه در کشورهای همجوار ما ظلم و جنایت وجود داشته و جنگ و کشتار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه براساس زندگی مسالمت آمیز بر پایه صلح و دوستی و همدلی، این مشکل در ایران وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ‌نیز در این دیدار گفت: زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان آسمانی و توحیدی در کنار هم یک فرصت استثنایی برای ایران اسلامی است.

محمد محمدپور اظهار داشت: وحدت و انسجام میان اقوام و پیروان ادیان آسمانی و توحیدی مختلف در ایران، مثال زدنی است و این همراهی و همدلی، بسیار ارزشمند بوده و می تواند الگوی سایر کشورها نیز قرار گیرد و همگان بر این امر واقف شوند که می‌توان با دیدگاه‌ها و ادیان مختلف گرد هم آمد و در زیر سایه یک پرچم واحد زندگی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه تعامل و گفت و گو میان پیروان ادیان مختلف ضروری است، ادامه داد: در برهه ی کنونی که کشورهای همجوار ما از عدم امنیت رنج می‌برند، ایران اسلامی در سایه مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و به برکت خون شهدا، امن‌ترین کشور منطقه است و این نعمت بزرگ امنیت، مرهون خون شهدایی است که با هر دین و آیینی از ارزش‌ها و جغرافیای این مرز و بوم دفاع کردند.

وی تاکید کرد: امنیت از والاترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است و بر هر ایرانی از هر دینی و قومی لازم است که از این نعمت بزرگ محافظت کند.

محمدپور، فرهنگ را بستر مناسبی برای تجمیع افکار و عقاید و ادیان مختلف در کنار هم عنوان کرد و گفت: انسجام ملی و همدلی و همزبانی در صورت نزدیکی اندیشه‌ها و تأکید بر مشترکات فرهنگی، محقق می‌شود و در این میان فرهنگ و هنر می‌تواند بهترین ابزار برای یکی کردن اندیشه‌ها و دل‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.